vineri, 1 martie 2013

Cina cea de taina

Eram deja de vreo 4 ore in tren, caldura foarte mare, ceva nervi, personal, miros de metal imputit si tarani nespalati cand apare unul din tipii aia, cred ca toti ii stiti, tipii aia care se dau surdo-muti si umbla prin trenuri cu o geanta atarnand pe o parte-asemanatoare cu cele ale postasilor-si lasa la fiecare pe bancheta tot felul de maruntisuri, majoritatea parand sa fie jucarii de la pufuleti cu surprize. In fine, apare tipul asta si imi lasa chestiile pe banca, timp in care eu ma uit pe geam parand nepasator si dupa ce pleaca incep sa rascolesc tot ce mi-a lasat. Printre pixuri penale, cronomerte penale si multe alte chestii penale gasesc si o cruciulita penala pusa intr-o tipla si alaturi de ea un carton care pe o fata avea Crezul(nu stiu daca tot) iar pe cealalta fata avea o poza cu Cina cea de taina.

Au trecut aproape doi ani de cand am citit Codul lui DaVinci si in tot acest timp am vrut sa pun mana pe o poza cu Cina cea de taina ca sa vada si ochiul meu cum Hristos cu apostolul respectiv formeaza un V si cat de mult seamana tipul cu o femeie.

http://1st-art-gallery.com/artists/leonardo_da_vinci/last_supper.jpg

Pe randul anterior se afla un link unde puteti vedea Cina cea de taina si mai puteti vedea cum afirmatiile lui Dan Brown nu sunt neintemeiate. Ei bine, in poza ce fusese lasata langa mine, reprezentarea era cu totul alta. Apostolul Ion(intre timp am aflat cum il chema) este femeie fara nici o urma de indoiala si pentru a intari aceasta afirmatie, pozitia lor este cu totul alta: Ioana-ca sa-i zic asa- nu sta departata de Hristos si corpurile lor nu formeaza un V ci, dimpotriva, ea sta foarte aproape de el avand chiar mana stanga bagata pe sub bratul lui Hristos si tinandu-l de biceps.

Nu sunt credincios, nu ma intereseaza daca cel din pictura originala a fost apostolul Ioan sau Maria Magdalena dar toata chestia asta mi s-a parut putin cam ciudata. Daca mai aveam 2 lei probabil ca imi cumparam cruciulita cu poza respectiva dar eram lipit. Pentru cei curiosi de ce am povestit azi aici: plimba-ti-va cu personale imputite si poate veti avea norocul sa dati peste unu din tipii amintiti mai sus si poate chioar veti vedea poza( presupun ca erau mai multe).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu