miercuri, 3 aprilie 2013

Blazare

Ceea ce in momentul de fata cred ca este cartea mea preferata, Blazare a lui Petre Barbu am gasit-o in Humanitas la oferta(4 lei) si am tinut-o cateva luni bune fara a ma uita la ea. Cand m-am apucat intr-un final sa o citesc, nu m-am putut opri si nu cred ca va trece vara fara sa o citesc iar. Romanul este considerat nu numai o cronica de familie ci mai degraba o cronica a ultimelor amintiri din perioada comunista.

Romanul se invarte in jurul vietii lui Costache(Tache) Enoiu si al familiei acestuia. Protagonistul este un loser de 41 de ani, fara servici, ce locuieste cu parintii si singurul sau scop in viata este sa stea la geam si sa contemple fostul complex alimentar din cartier, ruina a perioadei comuniste.

Desi romanul e plin de surprize nu va spun mai mult si ii las pe cei interesati sa descopere singuri. Oricum, asa cum am zis mai sus, cred ca este romanul meu preferat de pana acum...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu